diabetologia

Cukrzyca dotyka setki milionów osób na całym świecie. Czy jedzenie może stanowić dobrą profilaktykę przeciwko chorobie, a także łagodzić jej objawy? Sprawdzamy najważniejsze fakty dotyczące diety cukrzycowej.

Dieta cukrzycowa – co wolno, a co nie?

Choroba cukrzycowa polega w dużej mierze na hiperglikemii. Co to znaczy? Poziom cukru w organizmie zwiększa się do bardzo wysokiego poziomu, ponieważ trzustka nie produkuje wystarczającej ilości insuliny. Ta substancja ma z kolei decydujący wpływ na odpowiednią zawartość glukozy we krwi. Następuję rozregulowanie gospodarki cukru we krwi, które nazywamy cukrzycą.

Statystyki pokazują, że ponad połowa cukrzyków posiada sporą nadwagę. Zatem dieta może być kluczowym elementem profilaktycznym, a także bronią do walki ze skutkami cukrzycy, które mogą prowadzić do trwałego wyniszczenia narządów wewnętrznych.

Spójrzmy zatem na kilka przykładów tego co jeść, a co omijać szerokim łukiem, by jak najlepiej zabezpieczyć się przed cukrzycą, lub zniwelować jej skutki.

Co powinniśmy odrzucić

Dieta cukrzycowa, to właściwie, mówiąc innymi słowami, dieta zdrowa. W pierwszej kolejności powinniśmy odrzucić wszelkie wysoko przetworzone produkty, fast foody, napoje gazowane, zbyt duże porcje owoców no i oczywiście cukier pod każdą postacią. Nie tylko słodycze, ale także ciasta, sosy, dżemy, soki owocowe z kartonu oraz cukier w kawie i w herbacie.

Z uwagi na indywidualne uwarunkowania genetyczne, a także ilość aktywności fizycznej w codziennym życiu, powinniśmy zwrócić uwagę na ilość spożywanych węglowodanów, takich jak ziemniaki, chleb czy ryż, żeby nie doprowadzić do zbyt wysokiej masy ciała.

Co powinniśmy jeść?

Pytanie powinno brzmieć również, w jaki sposób powinniśmy jeść. Badania pokazują, że w diecie cukrzycowej, sprawdza się zasada mniejszych porcji, spożywanych w przeciągu dnia, zamiast dwóch dużych posiłków. Taki sposób jedzenia, pomaga w równomiernym dostarczeniu energii z pożywienia do organizmu. To pozwala utrzymać w ryzach wyrzuty insuliny, a także ograniczyć apetyt.

Jeśli chodzi o to co powinno się znaleźć na talerzu, to zdecydowanie poleca się spożywanie białka i dobrych jakościowo tłuszczy, które dadzą duży zapas energii, dostarczając równocześnie witaminy i minerały.

Co wkładamy do koszyka

Idąc na zakupy warto myśleć o przygotowaniu posiłków z produktów jak najmniej przetworzonych. Zatem dobrym pomysłem będzie zakup mięsa, ryb, orzechów, pełnowartościowego nabiału, jaj oraz warzyw.

Wiele źródeł, podaje za przykład dobrej diety antycukrzycowej, dietę śródziemnomorską, bogatą w sałatki ze świeżych warzyw i oliwy, ryby, owoce morza, suszone owoce i długo dojrzewające sery.

Należy także w miarę możliwości dokładnie wiedzieć, co jemy. Pozornie zdrowe sałatki zamawiane w restauracjach i barach, mogą na przykład zawierać sosy na bazie majonezu i cukru. Dlatego zasada sprowadza się generalnie do tego, że najzdrowiej jest przygotowywać posiłki w domu.

Jeśli brakuje nam czasu na gotowanie, można spróbować jednej z wysokojakościowych diet pudełkowych przeznaczonych dla cukrzyków, które można zamówić przez internet, a są dostarczane codziennie, do domu. Dobrym sposobem jest także przygotowywanie większej ilości porcji, na przykład podczas dnia wolnego. Dobrze zapakowane i zamrożone posiłki mają bardzo długie terminy przydatności.źródła witamin

Pomocna suplementacja – zapobiegamy cukrzycy

Naturalne suplementy diety i preparaty, mogą pomóc w zahamowaniu rozwoju cukrzycy, a także stanowić dobrą profilaktykę przeciwko chorobie. Jednym z takich preparatów jest Sugarept. Bardzo chwalony przez użytkowników i specjalistów diabetyki.

Sugarept to preparat o naturalnym składzie, który zawiera między innymi ekstrakty z roślin vilcacora i gymnema sylvestre. Mają one bardzo duży wpływ na regulowanie poziomu cukru, a także na wytwarzanie insuliny. Dodatkowo preparat zawiera morwę białą czy kozieradkę, które wspierają trawienie i hamują apetyt.

Pomocna suplementacja – zapobiegamy nadwadze, by zapobiegać cukrzycy

Jeśli nie jesteśmy zadowoleni ze swojej wagi i uważamy, że może ona prowadzić do początków cukrzycy, warto wziąć się szybko za odchudzanie. I w tym wypadku, wybór dobrego suplementu może być dobrym dodatkiem.

Weźmy pod uwagę na przykład Ketominal Slim, który swoje zadanie opiera głównie na poborze energii z tłuszczy i białka, zamiast węglowodanów. Dlatego idealnie wpasowuje się w ramy diety cukrzycowej. Ketominal zawiera między innymi l-karnityne, ekstrakty z zielonych ziaren kawy, czy przywrotnik pospolity.

Ruch to zdrowie

To, do znudzenia powtarzane powiedzenie, znowu znajduje swoje zastosowanie. Tym razem przy okazji redukowania objawów i możliwości występowania cukrzycy. Oczywiście mówimy tu głównie o diecie, jednak jeśli dołączymy do niej jeszcze aktywność fizyczną, sukces będzie murowany.

Sport, nawet w postaci długiego spaceru, pozwala nie tylko przyspieszyć spalanie tłuszczu, ale także zregenerować organizm i zlikwidować duże pokłady stresu, które mogą wzmagać rozwój chorób i obniżać odporność.  zdrowy tryb życia

Podsumowując

Cukrzyca to poważna choroba, której nie powinniśmy lekceważyć. To co kładziemy na talerzu i jak dbamy o siebie, ma w tym przypadku kolosalne znaczenie. Dlatego warto przyswoić, tych kilka prostych zasad, które pomogą zabezpieczyć swoje organizmy, a także ograniczyć wszelkie objawy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here