naturalne witaminy

Otaczają nas tony informacji na temat diet. Co naprawdę jeść by być zdrowym i czuć się dobrze? Jak wybrać odpowiednie produkty dla siebie i czego się wystrzegać? W dzisiejszym tekście obalmy kilka mitów i dajemy konkretne wskazówki!

donuty

Fakty i mity na temat odżywiania – co warto jeść, a czego zdecydowanie unikać

Cukier krzepi, pij mleko a będziesz wielki – tego typu a także inne hasła, zwykło się słyszeć przez lata. Po kolei każde z nich odchodziło prędzej czy później do lamusa, gdy na jaw wychodziło nowe wyniki badań dementujące poprzednie ustalenia.

Czy dzisiaj jest inaczej? Czy nasz obecna wiedza równiez nie zamieni się za kilka lat w totalnie niekompetentne informację? Wbrew temu świadczy zapewne postęp nauki, który pozwala nam na wykonywanie coraz bardziej dokładnych ekspertyz. Im bardziej skomplikowane badania, tym prostsze okazują się być jednak ich rezultaty. Co dokładnie mamy na myśli?

Piramida żywieniowa

Okazuje się, że dla przeciętnego człowieka, który nie jest obciążony żadnymi wrodzonymi alergiami żywieniowymi, a także prowadzi tradycyjny tryb życia – czyli nie jest na przykład sportowcem wyczynowym – piramida żywieniowa nie zmieniła się zbyt mocno przez lata.

Nadal najważniejsze składniki diety to białko i witaminy. Zmieniły się jednak źródła ich otrzymywania. Obecnie uważa się przede wszystkim, że najzdrowsze produkty to takie, które są jak najmniej przetworzone.

Idealnie zatem byłoby posiadać swoją własną działkę i uprawę warzyw, a także eko hodowlę zwierząt i produkcję sera. Wiadomo jednak, że mało kto może pozwolić sobie na taki komfort. Pozostaje nam wybór z półek sklepowych. Dobra informacja jest jednak taka, że tutaj też można wybrać całkiem nieźle. Ważne by przy czytaniu etykiety kierować się zasadą, iż mniej składników oznacza bardziej wartościowy produkt.

Co jeść

Warto stawiać na warzywa. Oczywiście białko zwierzęce i nie zwierzęce (w zależności od preferencji, ponieważ dyskusję na temat tego co jest dobre trwają cały czas) też jest bardzo ważne, tak w diecie brakuje nam zazwyczaj właśnie warzyw i owoców. Dlaczego są one tak ważne?

Natura wyposaża nas właściwie we wszystko czego potrzebujemy do zdrowego rozwoju. Odpowiednia ilość warzyw dostarcza koniecznie do życia witaminy oraz mikroelementy, a zawarty w nich błonnik reguluje prędkość metabolizmu, hamują odkładanie się tkanki tłuszczowej.

Niegdyś twierdzono także, że to co tłuste jest złe. To kompletny mit. Dobry tłuszcz sprawia, że mamy więcej energii i nie tyjemy. Jak to działa? Kiedy nie dostarczamy do organizmu odpowiedniej ilości tłuszczu, dajemy mu sygnał do rozpoczęcia awaryjnego magazynowania, na czarną godzinę. Nasze ciało czuje się zagrożone brakiem tego elementu żywieniowego, w efekcie czego multiplikuje tkankę tłuszczową, zamiast ją niszczyć.

Dobre źródła tłuszczu, takie jak mięso, ryby i orzechy, oliwa czy olej kokosowy dostarczają wartościowych aminokwasów, a także regulują poziom cholesterolu i cukru we krwi.

Co pić

Podobnie jak w przypadku suplementacji tłuszczu, sprawa ma się z piciem wody. Jeżeli nie dostarczymy jej wystarczająco dużo, organizm zbuntuje się i zacznie podskórne magazynowanie robiąc z nas mini ludziki Michelin.

Dobrym rozwiązaniem jest także jedno – dwa espresso dziennie. Taka porcja kawy nie tylko doda energii, ale także przyspieszy metabolizm i pozytywnie wpłynie na proces trawienia. Jeśli nie lubicie kawy, sprawdzi się doskonale także zielona herbata, która dodatkowo ma silne działanie antyoksydacyjne. Raz na jakiś czas, warto także wypić napar z pokrzywy, lub czystek – takie gorące napoje pomogą oczyścić organizm z zalegających w nim złogów toksycznych substancji.

Oczywiście alkohol i wszystkie napoje gazowane, nie wpływają dobrze na stan zdrowia. Jednak okazjonalna lampka czerwonego wina lub szklanka oranżady raz na jakiś czas, nie będzie powodować totalnego spustoszenia.

Zdrowie w tabletce

W dbaniu o zdrowie, warto także rozważyć stosowanie jednego z naturalnych preparatów. Nasza uwagę zwróciliśmy na Plastry Sliminazer, tabletki Detosil i kapsułki Ravestin. Dlaczego akurat tego produkty?

Dzięki zawartości między innymi zielonej herbaty, Plastry Sliminazer w formie nowoczesnej kuracji transdermalnej, pomagają chudnąć i usprawniać proces trawienia. Kapsułki Detosil, dzięki między innymi mocy ostropestu potrafią oczyścić układ trawienny nawet z najcięższych pasożytów. Natomiast Ravestin, bogaty w naturalne ekstrakty i ziołowe składniki, potrafi zapanować nad poziomem cholesterolu.

poranny trening1

Czego zdecydowanie nie jeść

Nie chcemy tutaj obrażać Was oczywistościami, ale naprawdę warto wziąć pod uwagę jak mocny wpływ na zdrowie naszych organizmów może mieć pożywienie. Wystarczy zobaczyć na listę składników niektórych produktów. Wiele nazw tego co pakujemy sobie do żołądków, nic nam nie mówi! A przecież nawet takie rzeczy jak frytki lub ciasto, może być zrobione w domu i mieć jedynie dobre składniki.

Dla wszystkich niedowiarków, którzy bagatelizują wpływ diety na codziennie życie, proponujemy wyzwanie. Miesiąc czystego jedzenia, kontra miesiąc jedzenia tego, czego tylko dusza zapragnie. Zapiszcie wnioski! Również te, które pojawią się same, kiedy staniecie na wadze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here