keto

Jeśli nie słyszeliście jeszcze o diecie ketogenicznej, najwyższa pora, by zainteresować się tematem. Nowy kontrowersyjny trend? Czy cudowny wynalazek? Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszamy do lektury poniższego artykułu.

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Mówiąc wprost jest to dieta, która opiera się głównie na jedzeniu białka i tłuszczu, eliminując praktycznie w ogóle spożycie węglowodanów. Dzięki temu organizm przełącza się na pobieranie energii głównie z komórek tłuszczowych, co ma spowodować szybkie spalanie tkanki tłuszczowej i spadek masy ciała.

Czy taka dieta jest bezpieczna? Czy będzie dobra dla wszystkich? I tak i nie. Dieta keto to bardzo dobre rozwiązanie, trzeba jednak dokładnie poznać jej zasady i skutki, żeby zdecydować się na korzystanie z niej w życiu codziennym.

Szybkie spalanie tłuszczu

Jeśli znajdujesz się obecnie w szerokiej grupie ludzi, która chciałaby pozbyć się zbędnej warstwy, a nawet warstewki tłuszczu, dieta ketogeniczna może okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem. Energia powstaje, kiedy organizm pobiera glikogen z pożywienia. Kiedy jemy węglowodany takie jak ryż, makaron, czy chleb, na przykład przed treningiem, glikogen zostaje pobrany właśnie z nich. Niestety, tłuszcz stoi tutaj w drugiej kolejności.

Dieta ketogeniczna ma za zadanie odwrócenie tego procesu. Jeśli nie dostarczymy do organizmu węglowodanów, nie zostanie z nich pobrany glikogen, a organizm zacznie proces rozpuszczania tłuszczu, w celu wytworzenia siły. 

Dobry wpływ na zahamowanie apetytu

Jeśli problemem w zrzucaniu wagi, od zawsze był wilczy apetyt, może to ulec zmianie. Zwiększone spożycie tłuszczu i białka, zamiast węglowodanów, może skutkować znacznym zmniejszeniem apetytu. Dzieje się tak ponieważ, wbrew pozorom, posiłki białkowo tłuszczowe mają o wiele więcej kalorii, przy mniejszej objętości, niż dania bogate w węglowodany.

Dlatego powoli przyzwyczajamy się do spożywania mniejszych porcji jedzenia, które dają dobry zastrzyk energetyczny. Żołądek powoli i stopniowo się kurczy, nie podsycając apetytu.

Początki diety ketogenicznej

Jeśli chcielibyście spróbować na sobie takiego rozwiązania, specjaliści polecają zaczynać powoli. Co to oznacza w praktyce? Można dać sobie trochę czasu na wprowadzenie diety i na przykład przez tydzień, powoli ograniczać spożywanie węglowodanów, na rzecz białka i tłuszczu. Szczególnie, gdy nigdy wcześniej nie byliśmy na diecie, lub mamy wrażliwy żołądek.

Dlatego na początek warto na przykład ograniczyć spożycie chleba, makaronu, ziemniaków, czy ryżu, żeby po kilkunastu dniach zrezygnować z nich kompletnie.zielone warzywa

Co jeść na diecie ketogenicznej?

Przede wszystkim dobre białka i tłuszcze. To oznacza, że najważniejsze miejsca w naszej piramidzie żywieniowej powinny zajmować takie produkty jak łosoś, dorsz, pstrąg oraz inne ryby o dużej zawartości tłuszczów Omega 3, mięso, awokado, tofu, orzechy, jajka i dobry jakościowo nabiał. Oczywiście ważne są także warzywa, które są uznane za węglowodany, ale ogromna zawartość błonnika oraz niska kaloryczność powoduje, że nie stanowią one problemu przy diecie ketogenicznej.

Najważniejsze, żeby każdy spożywany posiłek zawierał białko. To spowoduje, że bez będziemy mieć więcej energii witalnej, a także, że podczas spalania komórek tłuszczowych, nie będziemy spalać jednocześnie tkanki mięśniowej.

Należy również pamiętać o witaminach. Jeśli nie lubimy kapsułek, doskonałym rozwiązaniem będzie na przykład kapusta kiszona. Ogromna zawartość witaminy C i świetne wsparcie procesu trawienia.

Czy suplementacja wchodzi w grę?

Oczywiście, niezależnie od diety, wsparcie dobrych suplementów to bardzo dobry pomysł. Wybraliśmy kilka przykładów preparatów o naturalnym składzie, których właściwości wesprą działanie diety ketogenicznej.

Na pierwszy ogień Ketominal Slim. Preparat, który swoją nazwą nawiązuje do działania. Dzięki zastosowaniu takich składników jak przywrotnik pospolity, pieprz kajeński, l-karnityna, mięta lekarska czy ziarna zielonej kawy, wspiera proces ekstrakcji energii z tłuszczu.

Warto przyjrzeć się także GM Forte, który wpływa na zahamowanie apetytu. W jego kompetnie naturalnym składzie można znaleźć głównie zielony, młody jęczmień, który jak się okazuje, nie poddawany procesowi fermentacji, może być wykorzystywany również jako dobre wsparcie diety.

Można także spróbować plastrów Sliminazer. W swoim naturalnym składzie posiadają wiele dobrych elementów, a między innymi guaranę. Dlatego oprócz przyspieszenia metabolizmu, podnoszą także poziom energii. Dodatkowo, producent obiecuje, że transport mikroelementów przez skórę odbywa się o wiele szybciej i skuteczniej.suplementy

Jaki suplement wybrać?

To oczywiście sprawa indywidualna, ale zarówno plastry Sliminazer, czy tabletki na odchudzanie Gm Forte, lub dobre wsparcie diety ketogenicznej – Ketominal Slim, będą dobrym wyborem. Należy jedynie zawsze zwracać uwagę na skład, a także opinię użytkowników.

Dieta ketogeniczna – czy jest dla każdego?

Na tym etapie możemy doszukiwać się delikatnych minusów stosowania diety ketogenicznej. Nie jest ona dla każdego. Na pewno z węglowodanów nie powinny zrezygnować kobiety kobiety w ciąży, ani także wszystkie osoby, które ciężko trenują na siłowni, lub ich codzienna aktywność fizyczna jest bardzo wzmożona.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here