Czy wyprawa na basen i regularne pływanie wpływa na skuteczne odchudzanie? Oczywiście tak, a pod wieloma względami pływanie jest skuteczniejsze niż ćwiczenia odchudzające wykonywane na lądzie, czy to na nogach (bieganie) czy dwóch kółkach (rower).

Basen pozwala nie tylko spalić dużą ilość kalorii, ale jest również dyscypliną niezwykle pożyteczną dla naszego zdrowia i świetnym sposobem na modelowanie sylwetki. Krótko mówiąc pływanie oznacza zarazem skuteczne odchudzanie i perspektywę uniknięcia wielu chorób w przyszłości.

Pływanie: technika a spalanie kalorii

Samo pływanie nie będzie jednak optymalnie wpływało na odchudzanie, jeśli nie będzie towarzyszyła mu odpowiednia technika, która pozwoli na spalanie kalorii w naprawdę dużych ilościach.

Wybierając się na basen warto zawczasu sprawdzić pod okiem doświadczonego pływaka, czy nasza technika poruszania się w wodzie jest prawidłowa. Jeśli nie, po prostu szybciej zaczynamy się męczyć – trening będzie mniej efektywny i nasze odchudzanie niepotrzebnie rozciągnie się w czasie. Już kilka lekcji z instruktorem powinno pozwolić na dobre opanowanie najprostszego i zarazem najkorzystniejszego dla naszego kręgosłupa stylu grzbietowego.

Ile kalorii można spalić na basenie?

Jeśli nasze pływanie jest poprawne to basen stanie się świetnym sposobem na skuteczne odchudzanie, jeśli będziemy odwiedzać go 3-4 razy w tygodniu. Pływanie to w zasadzie ćwiczenia aerobowe, podobnie jak bieganie czy rower, zatem powinniśmy pozostawać w ruchu co najmniej 20 minut, nim nasz organizm zacznie dobierać się do rezerw tłuszczu i używać ich jako paliwa dla mięśni. Jeśli chodzi o spalanie kalorii, to specjaliści szacują, że już 30 minut ruchu w wodzie oznacza utratę od 350 do 450 kalorii w zależności od intensywności treningu. Łatwo teraz policzyć, jakie efekty przyniesie często odwiedzany basen, zwłaszcza w połączeniu z dobrze dobraną dietą.

Basen a skuteczne odchudzanie – efekty

Basen i pływanie w nim to nie tylko dobry pomysł na skuteczne odchudzanie, bo może również przynieść nieocenione, pozytywne efekty w innych aspektach naszego życia. Przede wszystkim odpręża – po ciężkim dniu w pracy szybkie, miarowe poruszanie się w wodzie dosłownie wypłucze z nas stres. Pływanie jest sportem i bodaj najmniejszym ze wszystkich ryzyku urazu i może być uprawiane nawet przez osoby z dużą nadwagą lub otyłością. Ruch w wodzie praktycznie nie obciąża ich stawów.

Do tego basem przynosi dobre efekty dla naszej sylwetki i ogólnego stanu zdrowia. Pływanie angażuje praktycznie wszystkie grupy mięśni i sprawia, że tłuszcz znika z ich otoczenia równomiernie. Świetnie też radzi sobie ze znienawidzonym cellulitem. Poprawia nasz metabolizm oraz ogólną kondycję i wytrzymałość. Osoby regularnie odwiedzające basen niezwykle rzadko uskarżają się na nadciśnienie czy inne schorzenia układu krążenia. No i przede wszystkim pływanie to aktywność możliwa przez cały rok. Basen w każdym mieście jest zamykany tylko raz do roku na kilka, kilkanaście dni w celach konserwacji.­

Specjalista ds. dietetyki oraz dermatologii. Pasjonat zdrowego stylu życia oraz nowinek technologicznych ze świata medycyny. Prowadzi kursy i szkolenia z zakresu zdrowego odżywiania. Posiada wiedzę interdyscyplinarną dodatkowo z anatomii, biochemii i zdrowia intymnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here