Dla większości osób, to nie sam pomysł ćwiczeń lub aktywności fizycznej zniechęca ich do pójścia na siłownię i rozpoczęcia spalania kalorii. Zniechęca ich wizja bycia zmuszonym do wykonywania tego samego monotonnego ruchu w kółko, bez końca żeby osiągnąć efekt. Nie każdy w nas ma dużo wolnego czasu który mógłby by spędzać na siłowni, poza tym trening może się szybko znudzić. Zatem jak sprawić, żeby nasze treningi upływały szybciej, zapewniając nam jednocześnie odpowiednie spalenie kalorii? Odpowiedź stanowi sztuczka natury bardziej umysłowej niż fizycznej. Trening obwodowy to termin stosowany w celu opisania zestawów ćwiczeń wykonywanych jedno po drugim.

Na czym polega trening obwodowy?

Istnieje wiele określonych treningów obwodowych które można ściągnąć z Internetu lub kupić nagrane na video. Wielu trenerów osobistych promuje pomysł treningu obwodowego pracując ze swoimi klientami. Większość programów treningu obwodowego składa się z części kardio oraz treningu siłowego, ale możesz też stworzyć swój własny idealny trening obwodowy.

Czy kiedykolwiek spędziłeś trzydzieści minut ćwicząc na bieżni, stwierdzając, że odliczasz każdą pojedynczą sekundę pozostałą do końca treningu? Czy próbujesz rozpraszać się oglądając telewizję lub słuchając muzyki tylko po to, żeby nie gapić się cały czas na zegar? No cóż, a co by było gdybyś mógł ćwiczyć tylko 5 do 10 minut na każdej maszynie, nadal zapewniając swojemu ciału taką samą dawkę ćwiczeń?

Jak wykonać trening obwodowy?

Trening obwodowy jest świetnym pomysłem dla osób które mają problem ze skupieniem się przez dłuższy czas, bo przewiduje przerwy co parę minut. Wybierz 2-3 maszyny z których lubisz korzystać na siłowni. Wykonaj wielokrotne krótkie zestawy ćwiczeń na każdej z maszyn, jeden po drugim, zamiast długich zestawów które mogą być nudne i zniechęcające. Na przykład, poćwicz przez 5 minut na rowerku stacjonarnym, 5 minut na maszynie eliptycznej oraz 5 minut na maszynie do wiosłowania. Nagle okazuje się, że masz do dyspozycji 15-minutowy trening który nie jest aż tak nudny, ani tak długi. Powtórz całość żeby uzyskać 30-minutowy trening. Powtórz jeszcze raz żeby zapewnić sobie 45-minutowy trening. Spróbuj utrzymać wysoki puls i rób przerwy, przespaceruj się energicznie dokoła bieżni pomiędzy każdym z zestawów trzech ćwiczeń.

Jeśli stwierdzisz, że pod koniec treningu czas Ci się wlecze niemiłosiernie, istnieje prosta sztuczka polegająca na skróceniu każdego zestawu przez wydłużenie tego pierwszego. Na przykład zacznij trening od ćwiczenia przez 6 minut na każdej maszynie. Następnym razem ćwicz przez 5 minut. Ostani zestaw to 4 minuty na każdej maszynie. Ten rodzaj zwolnienia spowoduje, że Twój umysł nabierze się na myślenie, że trening idzie szybciej, dzięki czemu nie stracisz sił.

To może się wydawać jedynie grą w Twojej głowie, ale właśnie te sztuczki pomogą podtrzymać Ci motywację. Jeśli będziesz przekonany, że siłownia nie będzie już dla Ciebie oznaczać walki psychologicznej, z dużym prawdopodobieństwem będziesz tam regularnie wracał. Ćwiczenia nie muszą być nudne – trochę odmiany potrafi zdziałać cuda i daleko Cię zaprowadzi. Jeśli trenujesz w mądry sposób, będziesz trzymał się swojego programu treningowego do momentu kiedy zobaczysz namacalne rezultaty.

Specjalista ds. dietetyki oraz dermatologii. Pasjonat zdrowego stylu życia oraz nowinek technologicznych ze świata medycyny. Prowadzi kursy i szkolenia z zakresu zdrowego odżywiania. Posiada wiedzę interdyscyplinarną dodatkowo z anatomii, biochemii i zdrowia intymnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here